Articol original pe ejobs.ro

Oguz Yilmaz a adus Antalya pe malul Mării Negre și își propune să ofere românilor, la ei acasă, facilitățile resorturilor luxoase din Turcia. Mai mult decât atât, îi face proprietari pe apartamentul de vacanță pentru o anumită perioadă de timp în fiecare an.

A venit în România acum 20 de ani și a lucrat în construcții ca Managing Partner al companiei Real Construction Companies Group, specializată în construcția de apartamente de lux. Conduce și azi compania de construcții și este acționar la Balkan Credit IFN, instituția financiară care oferă leasing imobiliar și ipotecare direct clienților. Din cele două pasiuni pentru construcții și pentru domeniul financiar a prins contur ideea deschiderii unui resort după modelul turcesc chiar pe malul Mării Negre, în stațiunea 23 August – Olimp din Constanța. Antreprenorul Oguz Yilmaz și-a dorit să aducă Antalya în România, iar românii să nu mai fie nevoiți să părăsească țara pentru a beneficia de un sejur la mare cu facilități precum în Turcia.

Lucrările la Blaxy Premium Resort & Hotel, construit acolo unde lacul Tătlăgeac se întâlnește cu marea, la doar 1 km de Olimp, au început în 2014 cu fonduri din business-urile deținute de Oguz Yilmaz, dar și din surse atrase. Până acum investiţia a fost de 20 de milioane de euro. Proprietarul estimează că va recupera investiţia de până acum, dar şi cea ulterioară în șapte ani. Recunoaște că Blaxy Premium Resort&Hotel este proiectul său de suflet, iar pe termen mediu (trei-cinci ani) se concentrează să investească în terminarea proiectului. Vrea ca Blaxy să fie cel mai mare resort all inclusive din România, cu 72.000 mp, 7 tronsoane cu regim de înălțime de 9-10 etaje și un total de peste 900 de camere, dar și un hotel cu 400 de camere. În prezent, din cele 7 tronsoane planificate, au fost inaugurate deja 3 tronsoane, cu un total de 540 de camere (în regim hotelier şi în proprietate periodică), cu vedere la mare sau la Lacul Tătlăgeac.

Antreprenorul a adus în România conceptul de proprietate periodică care funcționează deja de câteva zeci de ani în Europa de Vest și în țări ca Turcia sau Statele Unite, similar conceptului de „timesharing” (trad. împărțirea timpului). Astfel, în baza unui contract de vânzare-cumpărare (pentru o sumă ce poate varia între 4.750 euro și 9000 de euro, în funcție de săptămâna aleasă) îi face pe români proprietari cu drepturi depline pe un apartament într-o perioadă aleasă. Mai mult decât atât, le oferă ocazia de a face schimb cu alți proprietari din 80 de țări și, astfel, își pot petrece vacanțele în destinații ca Singapore, Turcia, Elveția, Hawaii, Tenerife, Brazilia, SUA, Grecia sau Spania.

Oguz Yilmaz este Managing Partner al Blaxy Premium Resort & Hotel din stațiunea 23 august

Oguz Yilmaz este Managing Partner al Blaxy Premium Resort & Hotel din stațiunea 23 august.

Antreprenorul povestește că turiștii care trec pragul resortului Blaxy sunt persoane care doresc să aibă propriul apartament la mare la un preț profitabil, pe care să îl poată vinde, închiria sau chiar lăsa moștenire. Până acum, are peste 3.000 de proprietari la Blaxy, iar pe linia de sejururi turistice va face balanța după primul an.

De asemenea, printre clienții resortului se numără familiile cu copii mici, care doresc să se bucure de o vacanță all inclusive și de facilitățile child-friendly (trad. prietenoase cu cei mici) precum: cluburi de artă, workshopuri pentru gătit, Kids University, Disco Club pentru copii, animație la piscină, teatru, jocuri, concursuri. Nu în ultimul rând, cuplurile caută un sejur relaxant la mare. Costurile variază de la 360 lei/cameră/noapte la 670 lei/cameră/noapte, incluzând cazarea într-o cameră tip Condo pentru doi adulți și 2 copii, micul dejun și accesul la toate facilitățile resortului. Cele mai multe cereri primite sunt pentru sejururile de 5-7 zile.

Ca orice business aflat la început de drum, Blaxy Premium Resort & Hotel a fost și o provocare pentru antreprenorul Oguz Yilmaz care vorbește despre micile dificultăți pe care le-a întâmpinat în România, despre planurile sale de dezvoltare a resortului și despre cum arată vacanța preferată.

La Blaxy Premium Resort&Hotel poți deține un apartament o anumită perioadă în fiecare an. Poți lua mai multe săptămâni, poți invita familia, poți închiria au poți lăsa managerii proiectului să găsească chiriași pentru tine.

La Blaxy Premium Resort & Hotel poți deține un apartament o anumită perioadă în fiecare an. Poți lua mai multe săptămâni, poți invita familia, poți închiria au poți lăsa managerii proiectului să găsească chiriași pentru tine.

Interviu

eJobs: Cum v-a venit ideea deschiderii unui resort tipic turcesc în România?

Oguz Yilmaz: Am dorit ca românii să nu mai fie nevoiți să părăsească țara pentru a beneficia de un sejur la mare cu facilități precum cele din Turcia, Grecia sau Bulgaria, ci să găsească la ei în țară un resort adevărat.

eJobs: Ce provocări aţi întâmpinat în business în România şi cum le-aţi depăşit?

Oguz Yilmaz: Cea mai mare provocare a fost reprezentată de aspectele birocratice și fiscale, însă dorința de a realiza ceea ce mi-am propus a fost mult mai puternică. Chiar dacă această chestiune a fost mare consumatoare de timp, treptat s-au rezolvat toate.

Desert turcesc
Mancare turceasca

eJobs: Prin ce se diferenţiază Blaxy Premium Resort&Hotel de alte hoteluri din România? Dar din Turcia?

Oguz Yilmaz: Blaxy Premium Resort&Hotel este primul resort de la Marea Neagră care oferă oportunitatea de a cumpăra apartamente în regim de proprietate periodică. De asemenea, va fi și cel mai mare resort all inclusive din România, având 72.000 mp, 7 tronsoane cu regim de înălțime de 9-10 etaje și un total de peste 900 de camere, dar și un hotel cu 400 de camere. În ceea ce privește hotelurile din Turcia, aici există, mai degrabă, asemănări decât diferențe: Blaxy a fost construit ca o mini-stațiune, unde turiștii să poată găsi tot ce au nevoie. Astfel, Blaxy este construit după sistemul celor mai de succes resorturi din Antalya.

eJobs: Ce ne puteţi spune despre conceptul de a da în proprietate un apartament într-un anumit interval pe an?

Oguz Yilmaz: Lansat în România de Blaxy Premium Resort&Hotel, conceptul de proprietate periodică funcționează deja de câteva zeci de ani în Europa de Vest și în țări ca Turcia sau Statele Unite, similar conceptului de „timesharing” (trad. împărţirea timpului). Mai exact, un turist poate cumpăra pe o perioadă de o săptămână sau mai multe din an un Condo (32 mp) sau un Double Condo (64 mp) și, astfel, devine proprietarul lui periodic, însă cu drepturi depline. Se încheie un contract de vânzare-cumpărare (Codul Civil, Art. 687-692), iar proprietarul periodic va putea folosi, vinde, închiria sau lăsa moștenire respectivul apartament, pe perioada aleasă. De asemenea, celor interesați le oferim posibilitatea să vină pentru un sejur timp de o săptămână în regim hotelier, iar dacă le place pot cumpăra un Condo și deveni proprietari pe viață timp de o săptămână în fiecare an, suma achitată pentru sejur reprezentând avansul pentru achiziția unei proprietăți.

Proprietarii unui Condo la Blaxy Premium Resort pot lăsa copiilor lor un apartament de vacanță.

eJobs: Care sunt avantajele pentru proprietari?

Oguz Yilmaz: Avantajele sunt numeroase, însă le voi enumera pe cele mai importante:

Toți proprietarii beneficiază de acces gratuit la facilitățile resortului și discounturi între 10% – 40% la cele contra cost.

Toți cei care achiziționează un Condo, în regim de proprietate periodică în cadrul resortului Blaxy, pot face schimb de vacanțe cu cei peste 2.000.000 de membri activi Interval International, înrolați în programe de schimb în peste 80 de țări din întreaga lume. Astfel, se poate opta pentru vacanțe în destinații ca Singapore, Turcia, Elveția, Hawaii, Marea Britanie, Tenerife, Brazilia, SUA, Grecia sau Spania, în aceeași perioadă sau în perioade diferite față de cea achiziționată la Blaxy în România.

În schimbul unei taxe de administrare de aproximativ 75 euro/an, noi vom oferi: întreținerea, administrarea, plata impozitului către stat și asigurarea de locuință.

eJobs: Ce parteneri de încredere ați găsit pe drumul antreprenoriatului?

Oguz Yilmaz: Liliana Filip se numără printre partenerii în care am cea mai mare încredere. Ea este Directorul General Blaxy Premium Resort & Hotel. De asemenea, mă bucur că l-am întâlnit și pe Mihai Zamfir, care este acum Resort Manager Blaxy. Nu pot să nu îi menționez și pe Derya Goksan și Gokhan Caliskan, care asigură managementul împreună cu noi.

eJobs: Ce ați învățat din experiența antreprenoriatului?

Oguz Yilmaz: Am rămas cu multe învățături, care pot spune că m-au dezvoltat personal, iar toate se învârt în jurul acestei idei: niciodată să nu renunți la ceea ce îți dorești, fără să lupți. Bineînțeles, asta implică și curaj, dar și faptul că trebuie să ai încredere în tine. Mulți îți vor da sfaturi, este bine să ții cont de ele, dar să ții cont și de părerea ta.

eJobs: Ce aţi sfătui un antreprenor care vrea să-şi deschidă un business în domeniul horeca?

Oguz Yilmaz: Să aibă încredere în instinctul lui și să iasă în evidență cu un concept inovator. Ar fi ideal dacă ar avea și o campanie solidă de promovare în spate, datorită diversității de servicii din acest domeniu și a concurenței.

eJobs: Cum vă fidelizaţi angajaţii?

Oguz Yilmaz: Întotdeauna mi-a plăcut să mențin o comunicare deschisă între mine și angajați. Lucrez efectiv în mijlocul colectivului, ceea ce ne face o echipă unită, încrezătoare în ceea ce face și, nu în ultimul rând, crește randamentul.

eJobs: Unde vă place să vă petreceţi vacanţele?

Oguz Yilmaz: Îmi place să vizitez deseori Turcia, țara în care m-am născut, precum și destinațiile exotice, cu ieșire la mare. Dar prefer și vacanțele în România. Chiar dacă mă aflu aici de 20 de ani, tot simt că mai am multe locuri de descoperit în această țară frumoasă.

eJobs: Cum alegeţi destinaţiile de vacanţă şi ce apreciaţi în resorturile unde mergeţi?

Oguz Yilmaz: Caut să fiu întotdeauna aproape de mare și prefer resorturile cu facilități, care fac în așa fel încât atunci când se încheie concediul să fiu relaxat și cu amintiri plăcute. Un lucru important este și raportul calitate/preț, dar și ospitalitatea personalului.